*Integrale lichaamsmassage therapie; is een natuurlijke geneeswijze, waar met behulp van verschillende massagevormen het lichaam de kans krijgt zichzelf te genezen. Door massage worden lichaam en geest in beweging gebracht, zodat de balans hersteld kan worden.
De massage laat u contact maken met uw lichaam. Een klacht is indirect een signaal om aandacht te hebben voor onszelf. Spanningen en emoties kunnen vrij komen. Deze kunnen duidelijkheid geven wat er in uw leven speelt, waardoor de balans weg is. De massage kan ook pijnvermindering geven. Energie kan weer gaan stromen.

Door vragen en antwoorden kunt u nieuwe inzichten verkrijgen tijdens de massage. Het kan duidelijkheid en inspiratie geven om de draad weer op te pakken en goed voor uzelf te zorgen.

Het is mijn streven om de zelfstandigheid van de cliënt te bevorderen, niet naar de afhankelijkheid van een ander voor het oplossen van problemen.

Ik gebruik de volgende massage vormen:

*Energetische Meridiaanmassage; Deze massage is gericht op het behouden, versterken en vrij laten stromen van energie. Het stimuleert meridiaanpunten om levensenergie vrij te maken. De meridianen verbinden alle delen van het lichaam met elkaar. Ze staan in contact met de functies van de organen en via de meridianen behandel je lichaam, geest en emoties ineen.

*Holistic Pulsing; het zacht, ritmisch schudden van het lichaam brengt energie en water (ons lichaam bestaat tenslotte uit 75% water..) in beweging en nodigt uit om verkramping en spanning los te laten. Holistic Pulsing kan natuurlijk ook als ontspannende massage zonder therapie worden gegeven. Met HP houdt u de kleding aan.

*Cupping Therapie; de theorie achter cupping is dat het de natuurlijke energie in beweging brengt en stimuleert. Het is een behandeling waarbij glazen cups vacuüm op de huid worden gezet. O.a. bij nek, schouder en rugklachten, zwellingen van knie en enkel. Cupping kan ook als bindweefselmassage worden ingezet en is minder pijnlijk dan de reguliere bindweefselmassage.

*Metamorfose Massage; een heel bijzondere massage van uw handen, voeten en hoofd. Het wordt toegepast als therapie waarbij gevoel en gedachten geheel vrij zijn. ‘Niets moet, wat je denkt en voelt is goed’.

*Triggerpoint Massage; bij vage lichamelijke pijn waarvan de herkomst nog onduidelijk is, ga ik op zoek naar de triggerpoints die deze pijn veroorzaken. Deze behandeling is meestal pijnlijk maar erg effectief.

*Detox massage; via de meridianen van onderbeen en voet kan een detox massage uitgevoerd worden. Na de behandeling dient u veel water te drinken en de afvalstoffen zo snel mogelijk kwijt te raken

All truth passes through three stages.

First, it is ridiculed

Second, it is violently opposed

Third, it is accepted as being self-evident.

~Arthur Schopenhauer~

(1788-1860)